ویراش های مختلف SQL Server 2008

SQL Server ویرایش های مختلفی دارد و با توجه به ویرایشی که نصب میکنید، امکانات مختلفی در اختیار شما قرار میگیرد. انتخاب ویرایش های مختلفی دلایل متعددی دارد، مانند هزینه، سیستم عامل، کاربرد و ...
در این نوشته قصد داریم ویرایش های مختلف SQL Server 2008 و قابلیت ها و نیازهای هر ویرایش را بشناسیم.
ویرایش Compact:
این نسخه تنها به صورت 32 بیت و به صورت رایگان برای دستگاه های موبایل و سایر دستگاه های توکار که نیاز به کار با پایگاه داده دارند، عرضه شده است.
ویرایش SQL Express:
در ورژن 2000 این ویرایش Microsoft Desktop Edition نامیده میشد. این ویراش نیز مانند Compact تنها به صورت 32 بیتی و به صورت رایگان عرضه میشود. مخصوص رایانه های رو میزی است و میتوان برای برنامه های کوچک از این ویرایش استفاده کرد. حد اکثر سایز دیتابیس این ویراش 4 گیگ است و تنها از یک پروسس روی دستگاه مقصد استفاده میکند.
ویرایش Workgroup:
ویرایش Workgroup ارزانترین ویرایش تجاری SQL Server است و در نسخه های 32 و 64 بیتی عرضه میشود. این نسخه معمولا مناسب گروه های کاری کوچک است که به صورت داخلی از آن استفاده کنند و هنگام استفاده از نرم افزار در صورت نیاز میتوانند ویرایش های پیشرفته تری را خریداری کنند. محدودیت های این نسخه عبارتند از استفاده از تنها 2 پردازند و حداکثر 4 گیگابایت حافظه. از 2 پردازش روی سیستم مقصد استفاده میکند. در ریپلیکیشن تنها به عنوان Subscriber میتواند شرکت کند. به جرات میتوان گفت اکثر قابلیت های مدیریتی SQL Server را پشتیبانی نمیکند.
ویرایش Web:
ارزانترین ویرایشی که مناسب مالکان سایت های اینترنتی است و تمامی قابلیت های SQL Server را در اختیار مالکان آن قرار میدهد. از ریپلیکیشن تنها در حالت Subscriber پشتیبانی میکند. و حد اکثر از 4 پردازش در سیستم میزبان استفاده میکند.
ویراش Standard:
این ویرایش شامل امکانات clustering و تمامی امکانات BI میباشد.حد اکثر از 4 پردازش در سیستم میزبان استفاده میکند.
ویرایش Enterprise و Developer:
پیشرفته ترین و کاملترین نسخه های SQL Server این دو نسخه هستند. تمامی امکانات SQL Server در این ویرایش ها وجود دارد. هیچ محدودیت از نظر تعداد پردازنده، مقدار حافظه و امکانات داخلی SQL Server وجود ندارد. تنها تفاوت Developer با
Enterprise در قیمت و نحوه استفاده است. نسخه Developer ارزان تر است و تنها برای کارهای توسعه و تست اجازه استفاده دارد و امکان بهره برداری تجاری از این ویرایش وجود ندارد.

3 نظرات:

ناشناس گفت...

سلام،
اين مطالب شايد در سال 2000 به روز بوده اما الان نياز است كه مطابق اين جدول به روز شود:
http://www.microsoft.com/sqlserver/en/us/product-info/compare.aspx

Unknown گفت...

سلام
از نظری که دادید ممنون. ولی تا جایی که میدونم مطلب کاملا به روز هست.
شاید کامل همه مشخصات رو ننوشته باشم که خوب توی 1 پست امکان نوشتن همه مطالب نبود.
ولی حداقل حضور ویرایش web نشون میده که این مطالب به روز هست. تا جایی که میدونم این ویرایش در سال 2000 وجود خارجی نداشته.

Mh Olyaee+personal گفت...

ممنون دوست عزیز. خیلی استفاده کدم